| Hajótípus | óceánjáró |
| Üzemeltető | |
| Hajóosztály | Olympic-osztály |
| Pályafutása | |
| Építő | Harland és Wolff hajóépítő üzem |
| Ára | 7 500 000 $ |
| Megrendelés | 1908. július 31. |
| Építés kezdete | 1909. március 31. |
| Vízrebocsátás | 1911. május 31. |
| Szolgálatba állítás | 1912. április 10. |
| Szolgálat vége | 1912. április 15. |
| Sorsa | Jéghegynek ütközött és elsüllyedt 1912. április 14-én 23.40-kor, április 15-én, 2.20-kor süllyedt el, 2 és fél óra alatt (é.f.sz. 41° 43' 32" ny.f.h. 49° 56' 49") |
| Általános jellemzők | |
| Vízkiszorítás | Üresen: 52 147 angol tonna Szerkezeti: 52 310 angol tonna Teljes terhelés: kb. 60 000 angol tonna |
| Hossz | 269 méter (882,9 láb) |
| Szélesség | 28 méter (92,6 láb) |
| Árbocmagasság | 56 m (183,7 láb) |
| Merülés | 10,5 m (34,4 láb) |
| Összsúly | 46.328 brt t t |
| Hajtómű | 29 gőzkazán, összesen 50 000 LE, (36,5 MW) Két négyhengeres gőzgép, 2×16 000 LE (2×12 MW) a két külső hajócsavarhoz, Egy alacsony nyomású gőzturbina (18 000 LE, 13,5 MW) a középső hajócsavarhoz Összesen 50 000 LE (37 MW) Három bronz hajócsavar, két háromágú szélső és egy négyágú középső |
| Sebesség | 34,6 km/h (23 csomó) |
|
| |
| Legénység | 860 fő |
| Férőhelyek száma | 3547 fő
|